Thursday, November 13, 2008

Nostalgisk jul

Nostalgisk jul
Koselige minner dukker opp når eg titter på gamle julebilder,
og eg blir VARM inni meg når eg tenker SNART er det advent og jul.
Og i fjøsen titter det fram ein liten kar - ein liten FJØSNISSE
Heilt sant - eg har sett han - og vi setter ut nissegrøt kvart år
Ellers så har Birk vert ein liten nisse her - og første julen vi hadde han, prøvde han å spise noen nisser - med ymse resultat ;)
Ellers så prøver eg å ikkje stresse så mye til jul - har vel erfart at stress ikkje passer sammen med jul ( For da flytter nyresteinen på seg - og det er ikkje bra )
MEN noe MÅ jo gjøres før jula settes inn.
Og da er vel lefser, flatbrød og julekaker viktig
Svigerfar MÅ brygge konnøl - noe som ikkje alle i huset drikker- men det høre med.
vi slakter også - heilt sant
Ein okse til jul, mye god mat i den - pølser, mør, steiker, kjøttdeig
Ellers så er hører det med nisser og engler i alle farger og fasonger - og dei popper fram litt no og da - dei berre sniker seg på :-)
Og lys - masse lys



1 comment:

Annie said...

a very cute puppy...but a bit naughty?

Annie