Sunday, April 12, 2009

abc i ord og bilder

Denne vekas Abc vart nesten glemt mellom ski og påskeegg
og eg som hadde SÅ store planer om F
- å finne ein F her på gården var ikkje så vanskelig,
og min F er no stua vekk i påvente av sommer og gras,
men snart kommer den fram,
og det er med lengsel den blir kobla på traktoren vår,
FORHAUSTAREN
Den er ikkje ofte i bruk, men desto viktig redskap her på gården vår.
For ALT for til dyra våre går gjennom denne gul/ grønne dingsen, og virker den ikkje - da er det KRISE.
da mÅ det repareres,
og det er heldigvis ikkje så ofte det skjer.
og JA vi gleda oss den skal UT av låven


3 comments:

Petunia said...

Det kom ikke noe tekst opp på innlegget ditt, men jeg tror nok du har ment forhøster. Det er i alle fall hva jeg kaller den duppedingsen som klipper "plenen" for bøndene;)
Og det er fint at du viser slike ting som hører til dagliglivet ditt.

Petunia said...

Nå, var det tekst!!!
Jeg kan jo ha vært for tidlig innom mens du enda holdt på å lage innlegget?

Mariann S said...

Det var sommar og forhaustar ja :)
Gleder meg over våren,
og gleder meg til sommaren.