Wednesday, February 11, 2009

DyreVELferd
er pålagt å gå på kurs
DYRE VELFERD
sikkert lurt - veldig lurt å gå på kurs, og lære om dyra våre,
lære om korleis stell dei skal ha ol.......
Eg har agronom utdanning - også min mann
Mange års erfaring i faget har vi også
MEN
det teller IKKJE -- Vi er for gammel, altfor lenge siden vi satt på skolebenken - sier noen langt oppi eit system


JO da - alltid koselig å treffe nabo"N - alltid koselig å lære noe nytt,
MEN - er det noe nytt da - noe vi ikkje kan ?????

IKKJE VEIT EG

MEN


vi er veldig opptatt av dyra våre

JO da dei får sitt daglige stell,
mat og drikke
måker, strør, melker osv....



MEN

noe som er viktig - veldig viktig
ER
å få trygge dyr - dyr som har tillit til OSS
Og det er noe vi jobber med heile tiden.
kose.klappe og prate med dei.
det er jo ikkje alltid eg får dei svara eg vil ha :)
men eg trur det er viktig at dei hører stemmen min
og kjenner den igjen



og det har vi så mye igjen for til sommeren,

for da kan eg rope på dyra våre - og dei kommer
( iallefall nesten kvar gang :)


Så får vi se da - kva som kommer ut at dette kurset

mulig eg blir ein bedre bonde,
men nabo"N får eg hilst på - og det er jo iallefall viktig
FOR bonden er ENSOM









4 comments:

Lill said...

Flott innlegg Monika:0) Og tenkjer du har god kontakt med dyra dine, ser så koseleg ut med dyr og gård.... mykje hardt arbeid nesten aldri fri heller men det gir sikkert mykje:0) Eg som er født og oppvokst på Vålerenga er ikkje så befaren i gardsbruk veit du... Stor dyreklem frå meg og katten

Havfruen said...

Nydelig innlegg og utrolige bilder som taler sitt. Dra på kurs, om ikke annet for å hilse på naboen. At du er dyktig, er jeg ikke i tvil om. Nærhet til dyrene er veldig viktig, hvorfor skal man ellers jobbe med de? Det må til for å oppnå trygge dyr, trygge dyr har trivsel.
Lykke til!!
Klem fra Major & Mossan

FO - 2 said...

Tipper at dyra der hos dere har det veldig bra og at du kan det du må kunne, ja.
Lykke til med kurs. Håper du får utbytte av det.

GÅRDSLIVBLOGG said...

Oi, der sa du noe, jeg har pairer som skal leveres inn etter fullført kurs. Som du sier det er koselig å treffe naboen, men kurset bringer ikke nytt, men du får jo diplom på kunnskapen ;-)

Ellers, sist jeg ble oppdatert, for en uke siden eller så, var det ikke bestemt om de skulle godkjenne agronomutdanning eller ikke... Det er ikke greit nå myndighetene setter i gang ting og tang uten å ha planlagt...

Kos deg sammen med naboene!