Sunday, September 13, 2009

MØ MØ
dag etter dag - natt etter natt
sitter vi her - og passa på
og lurer på - kommer det ein kalv snart ;)
og viktig er det å vere tilstede når det kommer ein kalv, for som regel går det bra
veldig bra
MEN
av og til går det ikkje så bra - og bra er det da å få litt fødselhjelp
og heldigveis så har vi ikkje mista noen kalver enda - selv om det har vert nære påDenne lille frøken MØ kom i natt,
Ku / kalv har det veldig bra - trur eg ;)

Råmelk er viktig - veldig viktig
og det må kalven ha så snart som råd,
helst innen noen timer

Men råmelk er også godt å bruke i mat

råmelkkjeks og råmelkspudding

noe som eg lika veldig godt ;)

Men først skal kalven ha sitt

;-)




1 comment:

Havfruen said...

Å hælledussan så søt:) Dette er stort hver gang vil jeg tro. Å tenk...bare timer etter de er født, står de på egne ben?! Det er fødsel på gang snart der Major bodde før. Ikke kalver men boxervalper:) Jeg er så spent. Håper jeg får besøke de før vi flytter.
Kos deg med kalvene og resten også selfølgelig:)
Klem:)