Saturday, May 2, 2009

abc i ord og bilder



IRITERENDE
Kan vi BØNDER vere - veldig iriterende
Når andre vil ha SOL - ja da vil vi ha regn - iallefall av og til
Og no har vi venta lenge på regnet, MEN det har vert ei flotte SOL fra ein like flotte blå himmel LENGE no - veldig lenge
SÅ vi vart SÅ glad da det begyntet å regne i går kveld
og i dag var Gubben klar med møkra utstyr
klar til å kjøre ut og lage lukt
IRITERENDE lukt
selv eg meiner det, MEN slik er det her på bondelandet om våren,
og godt er vel det at det går fort over
;-)
for andre I er -titt innom Petunia

















11 comments:

Petunia said...

Man kan ikke gjøre alle til lags! Vi vil jo gjerne ha melk, ost og kjøtt osv og mange blir nok overrasket over hvor dette kommer fra;) Jeg er vokst opp litt på bondelandet og er vant til dette. For meg hører møkkalukten våren til og er et positivt tegn. Men jeg henger jo ikke akkurat ut klesvasken til tørk akkurat de dagene det står på da.
Jeg synes ikke dere er irriterende:)
Selv om irriterende er et flott valg for I!!!

Beate said...

Irriterende var en kreativt løsning. :) Møkkalukta er ikke akkurat noen favorittlukt, men den hører våren til :)

Havfruen said...

hehe..måtte le da jeg leste dette. Har fått med meg at bøndene ønsket regn og vi andre har nyta sommerdager. Men i dag kom regnet hit også..men ser det er mye i naturen som hadde godt av det. Skikkelig grønt og fint blitt ja...
Klem:)

ASSA said...

Morsomt innlegg, ikke akkurat irriterende dette da ;)

Men møkkalukta er vår da!

Anne-Berit said...

Tror nok de fleste skjønner nødvendigheten av både regn og gjødsling.Hva skulle dette landet blitt til uten bønder da?Fine bilder og I-bidrag fra deg.

Dagny- Heim said...

Synest denne første møkkalukta ikkje er så ille eg. Verre den som kjem seinare, gjerne med pressaft iblanda. Men no har vel mange gått over til rundballar, og då sleppe in det svineriet :-9

Ha ei fin helg!

Drømmen om en eplehage said...

Hi,hi!

Min russ er ikke hjemme og med en tann mindre. Eller den tannen var ikke hel i utgangspunktet, men nå er den delen som var av plast borte vekk. I følge han selv ser han ut som en idiot, men slik går det når man danser som en. Idiot altså...
Er ikke russen din ute og feirer seier engang? IMPONERT!

Ja, den lukten er vel ikke akkurat parfyme, men allikevel hører den våren til :)
Og du, all min respekt til dere quilte damer. For ett arbeid!

Sol og klem

Monicas said...

flott bildeserie.ja, irritert har vi her nord vært mang en gang..men slik er det på landsbygda..bønder må lage lukt..og den går over...hihi...her regna det i natt men nå skinner sola...den ufoen i innlegget under va kjemepstilig..ha en flott søndag

Hege said...

hehe... irriterende med nødvendig ja!

FIkk sms fra min mor tidligere i uka - der stod det: "Her lukter det vår - tror jeg blir sittende inne!" Sånn er det på bygda!

Men noen tror jeg faktisk er irriterende med vilje, noen få. For det er rart at bonden med mest jorder langs 17.mai -toget sin rute - år etter år etter år alltid gjødslet kvelden 16. mai.... hehe...

Ha en fin søndag!

FO - 2 said...

Lukten av vår...
Irriterende for noen, kanskje, men ikke for alle.
Enda et vårtegn dette... :)

God søndag!

Unknown said...

Ja ja, det som er fint med regnet er at møkkalukta faktisk forsvinn fortare og er absolutt mindre markant...
Eg har ein bonde som gyllar på jordet ved sidan av huset vårt i dette øyeblikk!!
Artig innlegg, Monika:0)