Sunday, June 29, 2008

Posetive gleder

Posetive Gleder
Merete etterlyser Kvardagsgleder
Eg har bestemt MEG at det er noe
vi må ta vare på
KVARDAGSKLEDEN
For ein trenger vel ikkje leite så lenge
før ein finner noe å glede seg over
I dag er det for meg
vill Jordbær
som vokser langs med råsa der eg går tur
Ein MÅ berre stoppe opp og se ned

Kvardagsglede

Kan vel også vere NÅR Hønene har rømt

og eg ligger på plena og roper på dei

Og Hønene kommer springene til matmor

og HÅPER på litt gobiter

Kvardagsgleder

er IALLEFALL når eg ser på vårt

NYMALA

Rødt hus :-)

og vite at det er LENGE til neste gang det skal målast :)


4 comments:

merete said...

Så godt å lese om gleden midt i der en egentlig er og det kanskje ikke (fra utsiden) virker så positivt, - langflat på gressplenen etter høner og høyt på en stige midt i malinga.
Huset ble vakkert i sin nye malingsdrakt. Og jordbæra...nam!

GÅRDSLIVBLOGG said...

Dette er hverdagsgleder jeg forstår meg på :-)

Elisabeth said...

Ja, det er sant som du sier, kvardagsgleder er VIKTIG!

Flott og fin rødfarge på huset. Vi beisa for tre år siden med en beis som skulle holde i 12 år. Ha-ha, den ser ikke ut nå, så vi skal klage.

LAPPEQURI said...

Å flott med en på minnelse om noe så verdi fult:-)
Ha en fortsatt fin og kreativ uke:-))