Sunday, September 30, 2007

Søndags arbeid





Endelig :-) så har vi fått opp potetene - slått det siste lass med silo i dag og fått dei siste kvigene inn på innmark :-)


Det er alltid spennende om høsten - om vi får inn alle kvigene fra utmarksbeite like heile og med kalven inni magen - og i år har vi noen utrolige flotte kviger.

Håper berre dei er like rolige når det skal melkes - det bruker å bli eit spetakkel da, men som regel går det greit.


Vi har vel aldri slått silo så seint på året før - det er jo 1 oktober i morgen, rekner med at kvaliteten er ikkje den beste - men inn kom alt :)


Birk er jo alltid med - også når vi skal jage inn kviger på beite - han elsker å leke med dei og kvigene leker med han.


Og no har eg GOD tid til å kose meg på syrommet - håper å få avgårde noen ufoer som har landet på syrommet mitt ;-)

Det er mange spisebrikker - noen AnnKA med rare hus og fugler og julespise brikkene mine - Dei vil eg ha ferdig til jul.

Ellers så går det mest i stitheri for tiden . Er ferdig med den søte frosken fra jordbærstedet - og pusler litt kvar dag med Leannes Hous.

Har så lyst til å vere med på det foredraget som skal vere i oslo eller i Trondheim no i slutten av oktober - ønske ønske :)


Smil fra monika



No comments: