Tuesday, August 28, 2007

Høst i lufta

Så kom august - og det er mye som skal inn i fjøsen no :-)

Kuene som vi slapp ut på felles beite skal inn - og snart kalve - glade er vi når vi slipper dei ut - og ennda gladere når dei kommer inn - like hele med kalven inni magen :)

Ho silo slotten er også i gang - håper på ei bra avling - det er lenge til neste vår og vi kan slippe ut kuene på grønt grass igjen.
Uti naturen begynner ein også å se høstens første tegn - og røss lyng er ein av mine favoritter - rosa - grønt - brunt - drømmer om å sy eit teppe at dei fargene ein gang
Var på Lappestua i ålesund i dag - og der er det noen flotte stoffer i disse farger
Og eg ønsker meg så dei stoffene - Så fristelsen er STOR for at eg tar noen av bursdagspengen eg fikk og kjøper dei :-)



Ellrs så popper det opp bær overalt ute no - Blåbær, kreklig, tyttebær, molter .........

Birk har iallefall at Kreklig er godt - og at han klarer å spise dei selv - spennende for ein 10 mnd kvalp dette her :)
Geiranger ein tidlig morgen - før alle busser - båter - turiset og maset.

Flott ikkje sant :) annbefaler alle å ta ein tur

Så kom høstens første sne :( Den var vi ikkje forberett på 27 august - så no håper og ønsker eg at det skal forsvinne med ein gang - eg vil ha SOL og blå himmel NO - kor kan eg bestille det.

Slik at vi får berge avlinga vår - gå mange fine turer i høst fjellet - slippe ut igjen dyra - slik at dei ikkje får ein veldig lang høst - vinter og vår på bås

No comments: